CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 8, 2010

** kek gula hangus a.k.a kek sarang semut **

Salam sume...

Ni aku cite nih.. semalam aku cuti, terlebih rajin lak, aku buat la kek sarang semut a.k.a kek gula hangus.. alhamdulillah menjadi kek aku. Ni pestime buat tau..!!! tersangatla suke sebab kek yang aku buat ni menjadi.. kat sini aku nak tunjuk kan cara aku buat yea... walaupon tak de orang nak tengok!! kah kah kah.......




masak secawan gula



masak sampai gula bertukar kaler ke coklat



masukkan secawan air. kacau sehingga gula hancur



masukkan 2 sudu besar butter. kacau sampai sebati. tutup api



pecahkan 4 biji telur. pukul telur sampai telur kembang



masukkan secawan tepung gandum dan 2 sudu besar soda bikarbonat



masukkan secawan susu pekat. gaulkan



titiskan beberapa titisan esen vanila. masukkan air gula yang dah dimasakkan tadi. gaul sebati.



masukkan dalam loyang pembakar. perap bancuhan selama 3 ke 4 jam



setelah itu, bakar dalam oven selama 1 jam dengan suhu 180



Siap....!!!!!!!!!!!!






***** pasni aku nak try buat kek buah pulakkkk..!!!



0 comments: