CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 11, 2010

P i s a n g M e r a h . . . ? ? ? ?

Salam..

Korang pernah tengok pisang yang kaler die MERAH tak...??

Beberapa bulan lepas, masa on the way pegi rumah MIL aku ternampak ada sorang Cina ni naik motor dalam bakul motor Cina tu ada pisang merah..!! Gila pelik aku tengok pisang ni..!!! Terjakun kejap..!!


Selang beberapa minggu ke bulan ntah.. Aku balik rumah mak aku, Aku tanya la kat mak aku

Aku : mak, ada ke pisang wane merah..???

Mak : ade la.. pisang UDANG name nye..

Aku : ooo ehh...??? boleh makan ke mak..??

Mak : mana yang boleh, bolehla... tapi KETURUNAN KITA TAK BOLEH MAKAN... INGAT KAU JANGAN SESEKALI NAK MAKAN..!!!!!

Aku : ha...!! pesal tak boleh mak..???

Mak : nanti kena penyakit sopak...

Aku : oooooo... (dalam hati tak puas hati lagi, rasa nak tanya tapi takut mak aku marah, sebab banyak soal)

Dengan semangat berkobar-kobar... aku search kat internet...
Cari punya cari... Cari lagikk....
Akhirnya...

Pisang ni ada lagenda budak setan rupa nya..
Hasil dari pencarian aku, aku jumpa 2 3 blog yang becerita pasal pisang merah ni..
Antara blog yang ada becerita tentang lagenda pisang merah ni..

http://atuk-phd.blogspot.com/2010/11/pisang-udang-pisang-raja-udang.html

http://fazlisyam.com/2010/02/26/pisang-raja-udang/



Akhir nya .....
Tiada jawapan pada soalan aku..





0 comments: