CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 16, 2011

Bile mase tu dah sampai.... part 1


Salam sume...
Ermmm.... bile mase tu dah sampai..hik3....
Kenangan tu akan aku ingat sampai bile2.

Aku nak cite pengalaman aku mase aku bersalin kan adip.

15 Ogos 2011

Last n3 yg aku buat, aku teringin sangat nak minum
sirap selasih.. siap buat n3 tuh..!!
mase tu dah siap2 masej abang aku mintak tolong belikan selasih
sebab mase bukak pose nanti nak minum love struck

Mase ni Abg keje malam. so, aku kene masak la tok die
balik keje terus pung pang kat dapur mase dah terase dah sakit2
cam sakit sengugut tu tapi sakit tu sikit2 jek lepas dah buke pose,
memang dah niat nak balik umah mak aku.
dalam pukul 7.45 gitu, sakit tu bertambah2 sakit bile aku perati tempoh sakit tu,
5 minit sekali sakit tu.. otomatik teringat cite kak lieya
tapi mase tu aku langsung tak pikir tu sakit nak bersalin.
nak tak nak aku kene balik umah mak aku ni jela yg aku pikir.
dah kemas2 barang sume, terus bertolak balik umah mak.
otw balik tu, sempat aku mesej kawan aku tanye pasal sakit tu...
mase tu jugak airmata dah meleleh tahan sakit

Sampai je umah mak, masuk umah mak aku terus tanye aku kenape,
aku cite la dari a ke z pastu mak aku cakap tu sakit nak bersalin
aku cakap takkkk...!! ni sakit sebab kencing kotor aku cakap.
adek badek aku sume suh pegi hospital aku maleh nak gi...
aku pikir sakit ni kejap lagi hilang tongue
aku dok la terbaring atas sofa sambil menahan sakit
airmata dah meleleh2 dah ni.. aleh2.. aku surender
aku mintak mak aku tolong kemas baju baby
and kiteorang terus shot ke hospital serdang

Mase dah sampai hospital dalam pukul 11lebeh, check BP sume..
aku terlantar la kat katil tu terlantar punye terlantar...
sakit tu datang kerap sangat sampai aku nanges ye2.. sampai mengigil2 badan aku
doktor boleh tnye tu, kenape u nanges? sakit sgt ke?
bengong tol doktor tu... angry mase sakit tu, nak duduk tak selesa, nak baring tak best
aleh2 aku gi toilet, 3kali aku gi sampai doktor tanye kenape aku gie toilet
kali ke3 aku gi toilet aku tengok ade darah... mase tu aku takot sgt
aku takot kalau gugur jek.. yela mase tu memang aku tak pikir
aku nak bersalin, aku ingatkan sakit tu sakit sebab kencing kotor tu...
pestime kan mane la aku tau.. big grin

Mase aku bagitau doktor aku dah berdarah doktor suh baring
die nak check bukaan check punye check tup2 dah bukak 5cm..!!!
aku pon terkijut... siap boleh tnye nurse kat situ
saye ni dah boleh bersalin ke..???laughing pastu dorang panggil doktor pakar
scan baby sume.. doktor tu anggarkan berat baby 2.4kg keadaan baby stabil
memang dah boleh keluar.. doktor cakap la.... bile dengar 2.4kg tu
fuhhh...lega tade la rabak sgt nanti cool dah tukar baju sume
dorang tolak gi dewan bersalin mase dah
lebeh kurang pukul 12 camtu la......

jap g aku sambung...




0 comments: