CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 4, 2013

~ Kari Hijau Thai Tupperware ~

salam isnin sume...
lama dah tak update. sibuk tol sepanjang minggu lepas
banyak dugaan yang menimpa
tapi alhamdulillah semua nye dah selamatt..

hari sabtu ritu, aku masak kari hijau
guna pes je.. tupperware punye produk
dulu ada belek² katalog tupperware
tup² ada segala macam pes²..
ada sos masam manis.. rendang.. kari hijau..
ada la lagi 4 5 macam pes..
aku beli pes kari hijau je..
sedap jugakk... boleh laaaa...

ha ni la pes kari hijau tu..

hasil nyeee.....

oleh sebab kat kotak tu ada brokoli kan..
so aku pon ikut la letak brokoli..
senang je cara masak dia..
huhu...

bahan :
pes kari hijau
ayam
brokoli
santan

cara :
gaulkan pes kari hijau dengan ayam dalam periuk
masak dengan api yang sederhana.
masak dalam 5 minit camtu..
pastu masuk santan..
kacau sebati..
pastu rasa la, kalau nak letak garam ke aji ke
ikutla... aku letak garam sikit.. aji sikit...
sedap makan dengan nasik panas².. kalau
boleh keringkan sikit kuah kari tu.. baru pekat..

 oo.. lupa plak... 1 kotak ni ada 2 pek,
1 pek = 100 gram
boleh masak 2 kali kalau family yang kecik²
yang lagi 1 tu, aku nak buat daging plak
tengok camne rasa dia.. 


0 comments: