CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 9, 2011

~~ Kuih Bakar Pandan... ~~


Hye,, ni cerita ari ahad aku plak
mood rajin menerjah sanubari...
nak dijadikan cerita, jumaat tu
aku de mintak ngn opismate daun pandan 10lai
tapi die bagi aku berlai² daun pandan.
orang dah bagi kan, aku terima kaseh jela..
niat hati nak buat air bali, untuk buke pose.
ate, banyak beno kan daun pandan nye
terus berkepikiran nak buat kuih bakar pandan.
Kebetulan minggu sebelum ni, ade amik resepi dari mak aku.
so, dengan semangat gitu
berpung pang la kat dapur sorang²...
incik suami plak bersenang lenang la sambil menonton tv.
takpe... dia tanak tolang, aku tanak bagi die makan kuih aku
ahahaha.... twisted

Mase kuih tu tengah bakar..
mak aitt... sedap nye bau pandan kuih tuhh
memang buat perut aku lapar.
aku puase time tu ye.. alhamdulillah
sakit tu tak datang lagi.
dapat aku puase, takla jenuh nak mengganti nye esok² biggrin

Tapi kan... kuih bakar aku tuh
terlembik sikit...
mak aku cakap tepung kurang...
ish3.... mane tak nye tepung secawan je aku letak.
erm.... xpe.. pestime..
next time aku tambah sikit tepung lagik.
tapi rase die memang sedapp
ni tak tipu punye cite...
betol² sedap punye kuih... thumb
kuih ni memang feberet aku..
mak aku pon same....
feberet anak beranak mrgreen

Bile dah buke puase aku cecepat rase kuih ni
rase die memang sedap...
lembut tapi lembik sikit.. hik³
minggu depan aku nak buat lagik
kene adjust resepi tu sikt²
dah ok kuih tu, baru aku share resepi kat sini ye...
meh tengok rupe kuih bakar pandan aku ye..

sebelum masak

dah masakk.. thumb

Kuih ni sepatut nye bentuk bunga..
tapi aku tak de acuan bunga tuh,
so aku gune je la loyang segi empat nih...
Alhamdulillah.. kenyang perut aku laki bini
makan kuih ni.
Teringin nak anto umah mak, tapi
ahad tu sik ujan jek..
malas pulak nak berbasah-basahan due laki bini mrgreen
minggu ni aku nak buat lagik
baru bagi mak² aku... biggrin




0 comments: