CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 4, 2011

~ Tragedi hari pertama puasa...♥♥♥

Salam sume.. lame dah tak update blog peliharaan ni..
Selalu tengok orang lain update, kali ni
aku pulak nak update.. razz

Ni nak cite pasal ari pertama aku puasa
sebagai wanita hamil.. hik³...
Weh, tahun ni aku nekad pose sebulan penuh tanpa coti²..

Nak dijadikan cerita,
malam pose pertama tu, aku dah siap masak bagai.
Siap pasang niat nak pose penuh sebulan.
Tepat pukul 5 henpon aku bunyi², aku bangun la nak sahur kan,
dah siap makan sume, minum susu,...
Dah siap makan sume, rileks² jap.
aku mandi.. siap nak gi keje lak.
Sampai je opis aku dah rase lain macam,
panas je... berpeluh² aku time tu.
Rase² macam nak mandi hujan jekk rain
Heartburn tu datang lagi...!!! thumbsdown
Tension jek aku...
Tapi aku tahan lagi..
tahan selagi aku mampu..

Jam dah pukul 9 dah, sakit tu tak reda² lagi.
Aku dah muntah 2 kali dah time ni..
tapi aku tahan lagi pose..
dengan harapan sakit tu reda kejap lagi.
tahan punye tahan...
Dah pukul 10 dah, aku muntah lagi..
time ni aku rase tekak aku perit gile.
muntah pon kuar air jek. perit gile tekak aku..!!
Pastu, aku tak tunggu ape dah..
terus je aku buat nestum 3in1
aku memang standby dalam beg.
Dah bancuh, aku terus minum.
Tapi sakit tu tak reda² gak..
tensennnn...!! mad

Jam dah pukul 12, aku terus mintak balik kat bos aku
nasib baik die bagi.
Terus aku balik rumah..
tak tahan woooo....
opss... sebelum balik rumah tu,
aku sempat beli roti ngan gaviscon.
Sampai rumah terus zzzzzzzzzzzzzz....

Tido dengan harapan lepas bangun sakit tu hilang..
tapi hampeh.. aku dah bangun sakit tu tak hilang g pon
tensennnn...!! mad

Pastu esoknye, sakit tu ade lagi..
tensen weh aku..
rase cam nak belah je perut ni
pastu nak kluarkan baby.. mrgreen
ish³....... dan dengan selambe nye aku amik EL ari tu..
uhuhu.... cuti aku dah makin kurang wey.. tinggal 7 ari je lagi eek