CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 26, 2012

~Majlis Potong Jambul~

Salam semua..

Kali ni aku nak stori mori pasal majlis cukur jambul adip.
majlis ni sama tarikh (28/4/2012) dengan majlis kawen adek aku,
tapi majlis adip aku buat pagi.

Majlis ni aku buat sekali dengan aqiqah.  mula² nak buat hujung bulan 12 2011,  tapi mak aku cakap buat sekali bulan 4 lagi senang.. aku ikut jela..  untuk majlis aqiqah plak  kiteorang qeqah kan 2 ekor kambing  untuk buat panggang.. mahal gile kot kambing panggang.. sekor pon dah rm1300.. kambing panggang tu sekali dengan sos.. ade 3 jenis sos, sayur²... gambar pon tak sempat nak ambik.. tuan rumah kannn...

ha ni la die kambing panggang tu..  ni pon ehsan dari fb katering tu.. =)  sedap kambing ni.. sape² yang datang majlis adek aku ni merasa daging kambing ni.. ramai puji sedappp...** mestila sodap kan... maha den boli nih**

28/4/2012 - Sabtu:-

Masa hari tu, aku memang tak tido pon 1 malam tu.. malam sebelumnya dok berjaga adek beradek sebab nak jaga pelamin.. yela dulu turn aku adek beradek semua pakat tolong, sekarang giliran aku la pulak knn.. pagi² lagi aku dah tolong mak aku masak. kiteorang masak mihun je untuk orang marhaban nak sarapan.. majlis adip start pukul 9 pagi.. sebab tu awal pagi dah berpung berpang kat dapur.. dah siap masak sume, bangunkan adip, bagi makan sume, mandikan, siapkan, dah duk dengan papa main² ye.. mama sebok!!..

Jam dah pukul 8.45 pagi dah, tapi orang umat marhaban pon tak datang lagi, mak aku dah bising² pesal sorang pon tak datang.. pastu terpacul ade makcik ni.. rupe² salah info daaa... orang marhaban ingat majlis pukul 10.. tak pola... tunggu punya tunggu.. bila orang marhaban dah cukup, bermula majlis si adip ni.. oleh kerana majlis adek aku bertema kn biru, aku pon ikut jela biru untuk majlis adip.. orang marhaban pon datang pakai baju biru gakk.. uhuh..

orang marhaban yang serba biru..

ni buaian adip... sweet jeee...

tengok..!! masuk buai je terus lalokk..

lena terussssssssssss... mimpi pe dek..?

bunga rampai tula...yang buat aku tak tido..!!

1st..

2nd..

putusss..!!!

putus sudahhhh..
 
 masuk rambut dalam kelapa.. sebab pe aku pon tak tau..
ni hadiah dari adip untuk nenek² yang dah potong rambut adip..

adip pon dapt hadiah gak la... 
time kaseh daun keladi nenek² ye..
sok luse bagi la lagi...
ahaha....

adoi mama...tinge adek gatal la...
ni mesti rambut masuk tinge nihh...!!

kami....

tetibe ade pelamin sanding adek aku dalam album
fotografer adip....

tamatla sudah majlis adip.. abis jela majlis bawak adip jalan² tengok pelamin pak teh,
tengok bunga.. tengok kambing panggang... tetibe adip nanges nak susu..
bagi susu sebotol terus lena... adoi adippp....
mintak papa tido kan adip n jaga adip tido.
sementara tu aku layan tetamu datangggg...
nanti bulan 8 ni adip nak setahun..
tengah pikir nak sambut kat mana...






0 comments: