CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 22, 2012

~Udang Goreng Butter & Bergedil Ayam~

Assalamualaikum..

Waaa... lama dah tak update blog ternakan ni..
mood malas melanda.

Ritu... eh bukann. lama dahh
bulan lepas kott.. terlebih rajin + aku teringin
nak makan udang goreng butter.

Search punya search jumpa la resepi yang paling senang,
tu pon susah gak.. tekak dah amat teringin 
so, kena la merajinkan diri untuk masak..



Ni la rupa nya udang goreng butter.. tapi tak berapa 
nak jadi tang telur tu. sepatut nya lagi halus.
baru cantikkk...
tapi kira jadi la.. janji ada rasa... =)

Lepas tu pulak, aku buat bergedil ayam..
bergedil ni aku buat guna nugget ayam wehh..
aahhahaa...
aku ingtkan ada lagi ayam, rupa nya 
dah abis dah..
tak pela.. dah selamat pon dalam perut..

Resepi : 
  • 15 ekor udang sederhana besar
  • 50gm mentega
  • 1 biji telur dipukul
  • 4sudu susu cair
  • daun kari
  • 1 biji bawang besar *
  • 2 ulas bwg putih *
  • cili padi*
  • garam dan gula
  • * dicincang 

Cara : 
Goreng udang sehingga separuh masak. tos kan
cairkan mentega dan tumis bawang,cili dan daun kari, 
masukkan telur,dan cepat2 kacau.
lepas tu masukkan susu cair,secubit garam,gula.siap!



Memang aku buat hangus sikit, sebab nak bagi garing..

Resepi :

Kentang 
Daun sup
Daun Bawang
Nugget (2 keping)

Cara :

Goreng kentang
Lenyek² kan dengan daun sup, daun bawang, nugget
Kepal²kan.. dah tu goreng laaa....
Siap!!!


0 comments: