CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 9, 2011

~~ Puding Laici ~~

Haii..
Semalam teringin sangat nak makan
benda yang lembik², sejuk²...
pastu macam terbayang² lak
buah laici menari² dangdut depan mata aku.

Tiba² terasa nak buat puding laici dangdut..
kenapa kene panggil puding laici dangdut..??
sebab dia dah menari² dangdut gerudi
ala² Inul.
hua hua hua hua hua hua...


ha.. ni la dia puding laici dangdut aku..


Bahan² untuk buat puding laici ni :-

1) 1 peket agar-agar (10gm)
2) 1 tin susu cair
3) 1 tin laici
4) 5 cawan air
5) 8 sudu besar gula (ikut kemanisan masing²)

Cara²

1) blend buah laici dengan 1 cawan air laici (jgn blend sampai hancur)
2) masak agar-agar dengan 5 cawan air sampai mendidih
3) masukkan gula
4) tutup api
5) masukkan susu cair dan buah laici yang kita dah blend tadi
6) kacau, rasa kemanisan puding.
7) masukkan ke dalam acuan
8) sejukkan
9) dah boleh makan dah..lagi best kalau dimakan sejuk²
nyum nyum nyum.....

**lebihan air laici tu, kalau nak makan dengan puding pon ok gak.
tapi aku buat air je**


Pastu kan aku ade beli benda nih..

tapi tak tau nak buat pe.. rase² cam nak buat cekodok pisang jek..
(^_*)



2 comments:

Rose Emely

hahahaa...cudap cudap!
silaa buat banana choc
sejukkan pisang tu pastu celup dlm choc.
mesti cudap buat dessert!

Shida Karim

owh.... dlm perancangan tu.... ihiihi