CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 22, 2011

~ Mama@Ibu@Mak@Umi ~

Salam sume.....
Aku nak mintak pendapat korang la.. biggrin
Kalau yang de pengalaman tu, leh la share² ngan aku.
Aku de masalah sikit ni.

Ermmm...
Masalah nye kan,
aku tatau nak bahasa kan diri aku
ngan anak aku nanti.
ahhaha... razz

Yela.. aku kan pestime nih.
Rase segan nak bahasa kan diri aku ni
mama@ibu@mak@umi..
Takkan la nak panggil akak lak kan

Kalau nak panggil MAMA,
macam dah biase je.
ramai dah guna perkataan mama ni.
Tapi boleh dipertimbangkan....

Kalau panggil IBU pulak,
bagi aku aku ibu ni
orang nye cam lembut² gitu, ala² ayu la.
Aku tak,, aku ni ganeh sikit.. rain
hurmmmm...
lagi pon nanti bile die dah besar,
die mesti panggil aku BU...
ish x mo aku..!!
sebab teringat dulu arwah Wan aku
panggil lembu² datang makan
BU.... BU....
ish lagi la aku tak mauuuu....!!

Kalau panggil MAK pulak,
rase cam ketinggalan zaman lak..
Memang tanak la panggil mak.
Panggilan MAK tu untuk mak aku je.. ☺

Kalau panggilan UMI lak,
aku rase cam kearaban pulak..
ish.. tak mo..!!
tapi cam best..
tapi kalau anak dah besar nnti,
die mesti panggil MI..
aku terase cam mee goreng pulak nanti...
tak sesuaiiii....

Tak tau la nak panggil ape nanti...
Tunggu la baby kuar nanti
ape yang terpacul la kat mulut aku nih... ☺


8 comments:

Rose Emely

hahaha....lawak laa ko nih.

mawar (^_*)

mummy....!!!

Shida Karim

lisyot~uhuh... ni bukn lawak sot..!! ni betol². dlm delima nih

ain~i x ckup puteh tok di pggil mummy.. uhuh

Shima Md. Zahar

hahahhaha ko nie kelakor ler shidaaa.. hahahahha... gini ler kalau semua ko rasa tak sesuai kan.. ermrrmmmmmmmmm BONDA ler.. tak pun........ AKAK pun bleh jerk... selalu feel muda... kaaannnnn

Shida Karim

kak shima~bonda eh kak.. cm menarik, tp buley buat org yg mendengar nye muntah ijau..~~!! aahhah
kalo pggil akak pulak, lg la org keliling muntah,,!! muntah biru lak. huk³... ☺

Shima Md. Zahar

habihhh kalau semua tak boleh... gini laaa panggil'SHIDAH' jerk lagi senang.. tak derk saper muntah hijau biru... termasuk muntah merah.. hahahaha

~Bila Diary Berbicara~

hakhakhak...lawok tul..sempat lg sy duk gelok2 bca n3 shidah nie...

emmmm xthu lah nk sajjeh pgglan pe..kalau MEK pun ok gak hehe..Biasa kalu org pntai timur glmer gak pgglan tu..mksud dia sama mcm MAK,MAMA,UMMI,IBU....)

Shida Karim

kak shima~uuhuh menarik gak tuh..

Bila Diary Berbicara~uhuhu...MEK tu bukn tok pompuan yg blom kwen ke?