CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 18, 2011

~ t e r i n g i n ~ . . . . . . p a r t d u a

Ha..
ni aku nak tunjuk kerang
yang aku masak semalam..
besttttt sgttttt..



Ni la kerang masak cili aku..
aku rasa kalau
letak cili api pon sodap nihh..

Resepi :-

kerang (sekilo)
cili kering kisar (2 sudu besar, boleh tambah kalau nak pedas)
tomato (sebijik)
bawang besar (sebijik, saiz sederhana)
bawang putih (3 biji)
serai (sebatang)
halia (sikit je)

Cara:-

Kisar sume bahan kecuali kerang.
Tumis bahan kisar.
Perasakan dengan garam/gula dll.
Kalau suka berkuah, tambahla sikit air.
Masukkan kerang dan masakla
sampai kerang tu masak.
Siap..!!!!!





5 comments:

Pinkish Mumma

mkn lh cili..kot meragam perut tu nnt..aku xleh ler peggy2 ni mkn cili...asik membuang ajo...tp dh cili sodap...den bedal jo..!!

Rose Emely

wahhh...sodap sodap!
aku tunggu part three lak....
hehehee

SYiDa k@RiM

emma ~ uhuhu..xde letak cili byk mne..xpedas pon. tp aku rase kalo kerang sedap pedas² kot.

lysot ~ hahha jgn tggu Sa!! takot nnti aku maleh nk update. g pon kotam bakar tu, cmno nk buek?? x ghoti den do....!!!

mysha

haissshhhhh ko nih sHida banyak benOR teringin nyERRRR hehehe

takPe maKan kLo tak t baBy Lapoooo

SYiDa k@RiM

kak sha ~ almaklum la..... ihiiihihi