CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 3, 2013

~~ tips untk mengasingkan minyak ~~

Ceh.... tajuk punya tak boleh blahh
huhu... sebenarnya aku sekadar nak
berkongsi apa yang aku tau je...

Selalu kalau kita masak, mesti ada 
serdak² kat minyak kan.. nak kan kalau
goreng nuget.. memang banyakla breadcrumb 
yang gugur ke minyak tu..
aku selalu jadi macam tu, 
sayang pulak nak buang minyak tu
nak² kan minyak yang baru pestime kita pakai..
biasa nya aku akan guna minyak masak ni 2 kali je..
dan aku adalah sangat jimat bila nak guna minyak..
tak la membazir kan... bila dah guna, tapis..
pastu boleh guna sekali je minyak tu. ☺ 

Memula aku tak tau macam mana nak buat
nasib la ada opismate yang bagitau...
dan aku amalkan sampai sekarang...

 selalu jadi macam ni kan...

 ha.. amik kitchen tissue alas kat penapis, 
cam kat dalam gamba ni la

pastu, biarkan sampai kering...
serdak² tu akan tinggal kat tisu..
dan minyak kita akan jadi jernih dan bersih..
☺senang je kannnn...


0 comments: